torstai 28. maaliskuuta 2013

Pyykinpesupääsiäinen

Kone se laulaa ja likapyykki pyörii
sukat ja kalsongit yhdessä hyörii
paljon on tekemistä kotona mulla
en voi antaa pääsiäisen rauhassa tulla
keski-ikä lähestyy ja tähän on tultu
ystävistä parhain on kuivausrumpu
säälikää, oi, minua ja kääntäkää sukat
nyppikää vain pois kaikki eiliset nukat
ei tule siten niin hirveen paljon pyykkiä
ja mä saan tehdä muutakin kuin koneen eessä kyykkiä

Ennen piti kaikki pyykit käsin pestä
nykyään ei rumba onneks kauan kestä
sinne mä heitän vain likapyykin koneeseen
ja keittiössä nopsasti lasagnen uuniin teen
jos oisin elänyt mä ennen vanhaan
kävellä ois pitänyt järvenrantaan
kainalosta kiepsauttaa esiin pyykkilauta
ei siinä muu kuin käsinpesu auta
lisää, hei, tuokaa mulle mäntysuopaa
emäntä se laiturilla syvään huokaa

Kuitenkin asia on sillä lailla
et kone pyörii taajaan myös pääsiäisvapailla
pyykinpesu loppua taida ei koskaan
sitä tekee moni nainen kodinhoitohuoneessaan
joku saa käyttöönsä ison pyykkituvan
siihen antaa taloyhtiö käyttöluvan
pyykin kun ripustaa pesun jälkeen kuivumaan
tuntea saa naapureiden katseet takaraivossaan:
"jo on isot pikkuhousut tuolla möhömimmillä
toista on xs-koko vartalollain timmillä"

Loma tai ei, pyykkiä on pestävä
hommaa siis kone tosi iso ja kestävä
pitkiä hermoja likapyykin keskelle
kun lähdet pyykkitupaan pääsiäisretkelle


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti