torstai 22. syyskuuta 2011

Mä haluun olla julkkis!

Se on nyt sillä tavalla, että haluaisin olla julkkis. Siinä ammatissa on paljon kaikenlaisia etuja: Voi esimerkiksi päästä naimisiin Jussi Parviaisen kanssa, mitä ei muuten edes tahtoisi. Julkkiksena tahtoo, sillä Jussi on elokuvatähti ja -ohjaaja ja ihanan persoonallinen mies.

Julkkiksena pääsee myös moniin tapahtumiin, kuten Seiskan bileristeilylle! Ihan ilmaiseksi, ja siellä otetaan kuvia lehteen ja kreisibailataan silikonit heiluen aamuun asti! (Minäkin haluan silikonit, sillä kaikilla julkkiksilla on, monetkin.) Tanssilattialla ottaisin mallia Johanna Tukiaisesta, sillä hän on ihan mieletön tanssija. Hän on tehnyt videonkin treenaamisestaan, mikä osoittaa omistautumista ja kunnianhimoa. Ystävystyisin risteilyllä varmasti myös Julian kanssa. Julia on taiteilija, ja hän on askarrellut isosiskolleen vaikka mitä ihanaa! Julia on nyt kuivilla, mikä on julkkiksille harvinaista, mutta ymmärtäähän sitä työn raskauden. Bailaapa itse joka päivä.

Nykäsen Matti joutuu vankilaan, joten häntä en surku kyllä julkkispiireissäni hetkeen tapaisi. Onneksi on kuitenkin vielä paljon bestismateriaalia jäljellä. BB-tähtiä varsinkin, sillä heistä on lehdessäkin juttuja ihan joka päivä. He voisivat neuvoa minua siinä, mitä tv-kameroiden edessä pitää ohjelman nimissä tehdä, vaikka tiedänhän minä jo: kaikkea vaan ja ennakkoluulottomasti. Omaa järkeä julkkisammatissa harvemmin tarvitseekaan käyttää, mikä on ihanan vapauttavaa! Senkun ottaa rennosti vaan, ja chattijuontajan palkka juoksee.

Olenkin siis jo alkanut tehdä taustatyötä ja opiskellut ahkerasti julkkishallintoa Subilta ja Liviltä ja kaikilta muilta tärkeiltä kanavilta. Viime vuosina olen saanutkin helposti opintopisteitä, sillä tarjonta on ollut hyvin laajaa: osaisin nyt jo antaa ruusuja juuri oikeille poikamiehille, juonia paratiisisaarella (mutta matoa en kyllä laita koukkuun), halveksia kylähulluja Tuurin kyläkaupassa (niin helppoa!) sekä lukea kirjeitä maajusseilta ja merkitä niihin pilkkuvirheet. Sopisin julkkikseksi muutenkin tosi hyvin, sillä olen hirveän kuvauksellinen. Olen parhaimmillani, kun katson alaspäin.

Olen ajatellut edetä urallani seuraavasti:

1. Osallistun joku hassu kostyymi yllä Idolsiin ja saan sitä kautta näkyvyyttä. Minulla on vaatekaapissa jo säväyttävä Turtles-puku.

2. Kaivan maan alta talismaanin, voitan koskemattomuuden ja lähden bileristeilylle.

3. Isken risteilyltä Parviaisen. Onnenpäivä.

4. Pääsen Jussin kanssa Maria-ohjelman kanikameraan. Sitten en toivoisi enää mitään muuta.

Voi olla, että ennen kohtaa yksi joudun aloittamaan Suurimmasta pudottajasta. Vaan eipä tuolla väliä, sillä näissä hommissa kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta. Jos kuitenkin ihan totta puhutaan, niin olen sielultani ehdottomasti eniten Miljonääriäiti. Olen varma, että olisin ihan hirveän hyvä juomaan samppanjaa joka ikinen päivä.

2 kommenttia:

  1. Minä olen päättänyt odottaa Maajussille morsian/ Diili - henkistä kilpailua "Taiteilijalle muusa". Olisin taatusti paras divaanimakoilija ja rypäleen syöjä. Kyllä Jussi Parviainenkin siitä vaikuttuisi ;)

    VastaaPoista
  2. Aika kiva ja leppoisa suunnitelma sullakin! Tietysti ohjelmassa voisi olla sellainen asetelma, että muusakisaaja pääsisi jotenkin vaikuttamaan siihen, millaisen taiteilijanrentun mallina haluaisi divaanilla maata. Pitäähän niiden kemioiden kohdata, ettei tukehdu paniikissa rypäleeseen.

    VastaaPoista